Перевірка (таріровка) калібровка тахографа
Відповідно до вимог нормативно-правових актів Європейського Союзу та національного законодавства України, транспортні засоби, обладнані тахографом, повинні проходити таку процедуру як перевірка тахографа. У міжнародному законодавстві вона називається калібровка тахографа, а водії її ще називають повірка тахографа або таріровка тахографа.
Всі ці терміни не слід плутати з таким поняттям як повірка тахографа. Різниця полягає в тому, що повірку виконують акредитовані перевірочні лабораторії, в основному, при серійному виробництві тахографів. А спеціально уповноважені пункти сервісу тахографів ПСТ проводять цю процедуру на автомобілі в процесі його установки і експлуатації.
Калібровка тахографа це - процедура перевірки функціонування контрольного приладу тахографа та відповідності його типу і параметрів транспортному засобу. Під час перевірки відбувається вимірювання фактичних параметрів, точне налаштування і оповломбування тахографа та пов'язаних з ним вузлів автомобіля. У доступному для огляду місці на автомобіля наклеюється спеціальна табличка з параметрами і датою калібровки тахографа. Після закінчення процедури виписується протокол перевірки та адаптації тахографа відповідного зразка.
Під час таріровки виконуються такі роботи:
- Перевіряється справність тахографа.
- Вимірюються фактичні технічні параметри автомобіля в русі тестовою смугою або на роликовому стенді.
- За результатами вимірів тахограф налаштовується, а ряд моделей тахографів відповідно програмується.
- Пломбується сам тахограф та датчик тахографа.
- Оформлюються всі документи, включаючи протокол перевірки тахографа.
Для чого потрібна таріровка тахографа?
Оскільки тахограф є контрольним приладом, він повинен працювати точно і бездоганно. Не варто порівнювати правильність роботи тахографа з GPS навігатором, оскільки GPS не є вимірювальним приладом, і має свій власний алгоритм розрахунку відстані. При цьому слід враховувати, що навіть самі непомітні, на перший погляд, процеси і дії можуть впливати на точність показань тахографа. Наприклад, при експлуатації автомобіля зношується протектор шин, заміна шин (навіть на той же розмір), ремонт трансмісії, і вже водій (або власник автомобіля) зауважує, що тахограф неправильно рахує кілометраж. Якщо у Вас з'явилася така проблема, однією з причин може бути і необхідність проведення таріровки. У такому випадку Ви можете звернутися до нас на Тахосервіс в Києві вул.Малинська 1, і ми проведемо діагностику, необхідну калібровку тахографа і коригування.
Ціна таріровки аналогового тахографа в Києві - 2000 грн.
Ціна таріровки цифрового тахографа – 2500 грн.
Таріровка тахографа
Записатись на сервісЧи обов'язкова таріровка тахографа в Україні?
Так, таріровка тахографа обов'язкова для вантажних автомобілів, автобусів та мікроавтобусів, який здійснюють комерційні перевезення вантажів і пасажирів на території нашої держави.В Україні наразі відсутні умови для належного виконання водіями норм дотримання режимів праці та відпочинку, які здійснюють внутрішні (не міжнародні) перевезення. Незважаючи на те, що перевізники в Україні можуть контролювати режими праці та відпочинку водія на свій особистий розсуд (їздити по тахошайбі, користуватися чіп-картою водія для цифрового тахографа, вести журнал роботи) наявність тахографа і таріровка - ОБОВЯЗКОВІ!
А для міжнародних перевізників таріровка ще знадобиться й при проходженні обов'язкового технічного контролю та отриманні міжнародного сертифікату технічного огляду.
Які санкції передбачені за відсутність таріровки?
За відсутність таріровки в Україні передбачається мінімальний штраф у розмірі 17 000 грн.
Як часто потрібно робити перевірку таріровку калібровку тахографа?
Існує два види перевірки (таріровки): чергова і позачергова.
Чергова таріровка - проводиться один раз на два роки.
Для позачергової тарировки тахографа відповідно до законодавства є ряд підстав, які передбачають проведення перевірки:
- Встановлення, адаптація або заміна тахографа
- Ремонт тахографа
- Заміна шин
- Пошкодження під час технічного обслуговування або ремонту автомобіля таблички тахографа, накладених пломб на його складові (зняття пломби з коробки передач при ремонті або заміні агрегату, пошкодження пломби на датчику тахографа), а так само в разі зміни конструкції транспортного засобу, що могло вплинути на роботу тахографа
- Зміна власника транспортного засобу (перереєстрація транспортного засобу при купівлі, зміна номерних знаків автомобіля тощо).
ВАЖЛИВО! Після ремонту (заміни) трансмісійних агрегатів не просіть сервіс, щоб Вам просто поставили пломбу на коробку, вимагайте перевірити ще раз таріровку. Заощадивши час, Ви можете зіткнутися з проблемою неправильного відображення пройденого кілометражу в більшу або меншу сторону.
Як проводиться таріровка тахографа?
Таріровка проводиться на роликовому стенді або на рівній ділянці дороги.
При цьому робляться фізичні заміри параметрів. За підсумками фактичних замірів виписується Протокол перевірки тахографа, який повинен знаходиться в автомобілі. Обовязково накладаються пломби на всі необхідні частини тахографа та датчик тахографа. На стійку дверей наклеюється наклейка з установочними даними параметрів замірів таріровки та ідентифікаційними даними автомобіля.
Перевізник або водій, присутній при перевірці тахографа повинен переконатися в наявності всіх пломб і наклейки, та чітко стежити за їх наявністю і цілісністю під час експлуатації транспортного засобу. Відсутність пломби або спеціальної ідентифікаційної таблички на сійці дверей у країнах Європи може привести до значного штрафу, оскільки прирівнюється до несанкціонованого втручання в роботу вимірювального приладу.
Зверніть увагу! Таріровка тахографа може проводитися тільки на робочому тахографі!
Якщо тахограф несправний, то його потрібно відремонтувати, або замінити на інший, який відповідає типу транспортного засобу.Якщо Ваш тахограф несправний і потребує ремонту - ми рекомендуємо звернутися до нас.
Ми добре розуміємо проблеми наших клієнтів перевізників, коли автомобілю потрібно на завантаження, розгрузку або в рейс, і так не своєчасно сталася поломка тахографа. При необхідності, у нашій майстерні діагностику і ремонт тахографа ми проведемо в мінімальні строки.
Як часто потрібно міняти елемент живлення цифрового тахографа?
При черговій тарировці ми рекомендуємо замінити елемент живлення, щоб уникнути виходу з ладу тахографа.
Така неприємність може статися при відключенні живлення (АКБ) на автомобілі. Якщо Ви купили автомобіль, і неможливо встановити точний час коли останній раз була виконана заміна батарейки тахографа, пропонуємо зробити цю процедуру не відкладаючи, при першій же перевірці. А в подальшому можна робити таку заміну регулярно один раз на два роки разом з таріровкою. Це зручно, тому що, Вам не потрібно весь час тримати в своїй пам'яті дату, коли потрібно це зробити наступного разу.
Не намагайтеся зробити заміну елемента живлення самостійно, так як це може привести до виходу тахографа із ладу та фіксації несанкціонованого доступу до його системи.
Скільки потрібно зберігати протокол перевірки тахографа?
Після того, як Ви зробили нову таріровку, старий сертифікат не поспішайте викидати. Відповідно до законодавства старий протокол повинен зберігатися у Вас ще два роки.
Telegram | Viber | |
(050)388-48-80 | (067)538-89-89 | Карта |