Tahoservice Telegram Tahoservice Viber chat
0

	Автокондиціонери

Автокондиціонери

Стоянкові автокондиціонери.

В даний час більшість машин, в тому числі і вантажних (близько 80%) випускається з кондиціонерами. Але от невдача, компресор цих кондиціонерів, як правило, приводиться в дію від двигуна автомобіля. І якщо для вантажівок, що працюють на маршрутах невеликої довжини, це цілком нормально, то для машин, що відправляються влітку в рейси на великі відстані, хочеться чогось більшого. Адже існує величезна різниця між кондиціонером, який працює від заведеного двигуна, і автономним стоянковим кондиціонером, який може працювати вночі при вимкненому моторі і створювати для водія комфортні умови відпочинку. Адже невиспаний водій, як відомо, потенційно небезпечний.

Власне кажучи, саме з цієї причини в літню пору в цілому ряді південноєвропейських країн існують обмеження по в'їзду автомобілів, не обладнаних стоянковими кондиціонерами. І якщо на вантажівці подібний кондиціонер відсутній, то в цьому випадку водій повинен ночувати не в кабіні, а в готелі, і пред'явити підтверджуючий це документ (чек). Бо в іншому випадку йому не буде зараховано час відпочинку. Адже коли вночі температура сягає тридцяти градусів, нормально відпочити практично неможливо. Тим більше що з відкритими вікнами в кабіні ніхто не спить, оскільки навіть через прочинене вікно зловмисники можуть відкрити двері і проникнути в машину. У той же час відпочинок в готелі - це додаткові проблеми і додаткові витрати, причому досить істотні.

Вдень же температура в кабіні машини, що стоїть на сонці, може досягати 70-80 ° С і водії без кондиціонера при цьому нерідко просто чадіють. До речі, вже був зафіксований не один випадок загибелі від перегріву водіїв, в тому числі українських.

Відповідно, досить оперативно було розроблено два типи стоянкових кондиціонерів, які можуть працювати при вимкненому двигуні: фреоновий і водяний.

Про те, чим відрізняються стоянкові кондиціонери і як визначитися з вибором, ми попросили розповісти Дениса Гордійчука, директора київського підприємства «Тахосервіс», розташованого в Києві на вул. Малинської, 1, яке одним з перших взялося за установку стоянкових кондиціонерів.

Принцип роботи фреонового кондиціонера добре відомий. Він має контур, по якому циркулює фреон. Компресор стискає даний теплоносій (хладоагент) і проганяє його через зовнішній радіатор, де він охолоджується, а потім подається у випарник, в якому відбувається теплообмін з продувається повітрям і охолодження останнього. В цілому, подібна конструкція досить надійна і дозволяє забезпечити водієві комфортний відпочинок, проте вона відрізняється досить високим енергоспоживанням. Залежно від потужності і режиму роботи, подібний кондиціонер споживає від 7 до 12 ампер. Так що за 10 годин його роботи можна повністю розрядити акумулятор.

 

 

Конструкція водяного кондиціонера, який присутній на ринку вже близько трьох років, набагато простіше. Він складається з теплообмінника, що нагадує за формою повітряний фільтр, наповненого добре змочуваним синтетичним матеріалом з розвиненою поверхнею випаровування (схожим на обрізання капронових шнурків). В цей теплообмінник, який представляє собою звичайний випарник, за допомогою невеликої електричної помпи з витратного бака кожні кілька хвилин невеликими порціями подається вода, яка рівномірно розтікається по його вмісту. При цьому тепле повітря, що продувається через випарник, охолоджується за рахунок випаровування води і подається в кабіну. А надлишки води стікають в бак. Такий невигадливий спосіб дозволяє знизити температуру повітря в кабіні всього на 10 градусів, але цього, як правило, цілком достатньо для нормального відпочинку. Не можна не відзначити, що водяний кондиціонер має 8 режимів охолодження, але часто виявляється досить мінімального режиму. При цьому ефективність роботи такого кондиціонера безпосередньо пов'язана з вологістю повітря: чим він суші - тим вище ефективність охолодження.

Важливим є і те, що водяний кондиціонер, який може бути як на 12 В, так і на 24, споживає всього 35 Вт, або не більше 4 А, оскільки тут споживачами енергії є тільки вентилятор і помпа, яка включається лише періодично. При цьому даний кондиціонер може працювати як на стоянці, так і під час руху автомобіля.

І хоча гальмо кондиціонер може встановлюватися практично на будь-які машини (в тому числі вантажні та мікроавтобуси), але це, природно, перш за все, має сенс для тих автомобілів, в яких водієві доводиться ночувати.

За великим рахунком, обидва типи кондиціонерів можна вважати більш-менш рівноцінними, у всякому разі за їх ефективності. Та й коштують вони практично однаково - близько 1300 євро з урахуванням установки.

До речі, установка подібного кондиціонера в отвір люка займає всього 2-2,5 години, а якщо доводиться вирізати для нього окремий отвір, на це знадобиться приблизно вдвічі більше часу.

При цьому водяний кондиціонер не тільки простіше в обслуговуванні та ремонті, а й споживає набагато менше енергії, і в цьому плані є більш привабливим. Звичайно, для його роботи необхідна вода. Але для цього передбачений 35-літровий бак, який зазвичай встановлюється на задній стінці кабіни. При цьому туди заливається звичайнісінька вода з-під крана, витрата якої становить в межах від 2 до 5 літрів на годину, в залежності від температури забортного повітря. А щоб у воді не заводилися водорості і бактерії, в бак раз в сезон додається порція спеціального порошку, який додається до даного кондиціонеру. І, звичайно ж, в систему подачі води вбудований сітчастий фільтр, що запобігає засмічення системи.

Що ж стосується профілактики водяного кондиціонера, то вона полягає в промиванні бака, яку необхідно проводити раз в сезон, в щорічному додаванні бактерицидного складу, і в осінньому зливі води з подальшим природним сушінням системи. До речі, даний кондиціонер можна використовувати в будь-який час року для подачі в кабіну свіжого повітря.

Не можна не відзначити, що хоча водяні кондиціонери з'явилися у нас зовсім недавно, в цьому році ми вже встановили їх більше двох десятків, чого, чесно кажучи, не очікували. Для порівняння можна навести приклад Польщі, де в минулому році їх встановили понад шістсот.

Чесно кажучи, спочатку особливого бажання встановлювати подібні кондиціонери ми не відчували, так як дуже сумнівалися в ефективності їх роботи, а наше підприємство дуже цінує свою репутацію. Тому ми почали встановлювати водяні кондиціонери тільки після того, як переконалися, що вони не тільки ні в чому не поступаються звичайним компресорним кондиціонерів, але і по ряду параметрів перевершують.

Звичайно, поки водяні стоянкові кондиціонери тільки пробивають собі дорогу. Проте, без сумніву, вже дуже скоро вони увійдуть в число додаткового обладнання на всіх марках європейських вантажівок. І в машинах, що працюють на далеких маршрутах, будуть встановлювати не тільки два обігрівача, а й два кондиціонери. (До речі, подібними водяними стоянковими кондиціонерами вже обладнуються вантажівки Scania.)

Наявність подібного кондиціонера може стати тим плюсом, котори дасть більше шансів залучити хорошого водія для роботи на маршрутах в Італію та Іспанію і будь-які інші жаркі країни.

Установка і сервіс автокондиціонерів «Тахосервіс»
т .: (044) 587-89-89





Telegram Viber Facebook
(050)388-48-80 (067)539-89-89 Карта
© ТахоСервіс 2020
Tahoservice YouTube channel Tahoservice Facebook channel