Tahoservice Telegram Tahoservice Viber chat
0

	Автономні опалювачі

Автономні опалювачі

У минулі часи водій вантажівки, що не оснащеного автономним обігрівачем, взимку під час стоянки обігрівав кабіну за допомогою працюючого двигуна. Але тепер вартість дизпалива сильно зросла, а машина навіть на холостому ходу витрачає досить багато пального. Та й мотор, що працює ночами на холостому ходу, дарма виробляє свій ресурс.

 

Але навіть якщо знехтувати економікою, відсутність обігрівача на вантажівці, в принципі, небезпечно. Адже будь-яка поломка, будь-яка зупинка без автономного обігрівача в морозну зиму може закінчитися досить плачевно. Зрозуміло, що якщо водій промерзне або промокне під час вимушеної зупинки у своєї вантажівки, йому знадобиться обігрітися або висушитися. А газовий пальник в подібному випадку вихід дуже небезпечний, оскільки нерідко її використання закінчується пожежею.

Та й чисто по-житейськи водій буде відчувати себе без обігрівача досить незатишно. У той же час обігрівач значить для водія дуже багато. Наприклад, в нашій практиці сталася така реальна життєва історія. Наше підприємство встановило на вантажний автомобіль повітряний автономний обігрівач Eberspacher Airtronic потужністю 2,2 кВт. Так ось, коли водій (на початку зими) повернувся з чергового рейсу додому, там його зустріли вогкість і холодні батареї. В результаті, пожурив дружину і сказав їй, що у нього в машині тепліше і затишніше, ніж в будинку, водій пішов ночувати в машину.

Адже очевидно, що якщо обігрівача немає або він працює погано, водій Нормальна відпочине, чи не виспиться і відправиться в дорогу втомлений і дратівливий з усіма наслідками, що випливають звідси наслідками.

В даний час практично всі вантажівки, що продаються на нашому ринку, оснащуються автономними отопителями або опалювачі, головне завдання яких - прогріти двигун перед запуском в холодну погоду або догреть його при русі в дуже сильний мороз. Причому зараз такі опалювачі встановлюються навіть на МАЗах і Камазах.

Але крім них існують і кабіни опалювачі ( «фени»), фінансування яких у більшості автогосподарств до недавнього часу йшло за залишковим принципом. І хоча в останні роки ставлення до опалювачам даного типу змінилося, багато керівників як і раніше ставляться до них, як до чогось другорядного, потрібного тільки водієві, та й то лише в зимовий час. Не усвідомлюючи при цьому, що це дуже важливий пристрій, яке не тільки обігріває водія, але і допомагає економити паливо, приносячи тим самим прибуток.

Адже вигода від подібних пристроїв для автовласників очевидна. У цьому неважко переконатися, скориставшись спеціальними «калькуляторами», наявними, наприклад, на веб-сайтах виробників даного обладнання.

Подібний калькулятор дозволяє швидко порівняти вартість витрат на опалення кабіни двигуном, рідинним і кабінним отопителями. Але подібні досить нескладні розрахунки можна зробити і самостійно.

У зв'язку зі збільшенням у вартості перевезень частки витрат на паливо надзвичайно важливо звернути увагу на зменшення всіх «невиробничих» витрат, зазвичай не помічають, але які так чи інакше будуть включені в собівартість перевезень (навіть якщо явно в звіті вони не будуть вказані).

Двигун будь-якого вантажного автомобіля на холостому ходу споживає від 3 до 5 л дизпалива на годину. А без обігрівача, під час стоянки в не дуже холодну погоду двигун (хоче водій цього чи не хоче) щоночі буде працювати 4-5 годин. Тобто на обігрів атмосфери і частково кабіни буде витрачено від 15 до 25 л пального, що в грошовому еквіваленті становить від 90 до 150 грн., Без урахування неявних втрат, пов'язаних із зносом двигуна, а також виробленням ресурсу фільтрів і масла. Втім, в будь-якому випадку грітися двигуном все більш нереально. Наприклад, в Німеччині робота двигуна під час стоянки заборонена законом, та й в інших країнах такий автомобіль буде «ізгоєм»: колеги на паркінгу швидко пояснять водієві, що економити на «автономки» - гріх.

Але продовжимо розрахунки. За 24 дня такої спосіб обігріву обійдеться в суму від 2160 до 3600 грн. За сезон (п'ять холодних місяців) - від 10 800 до 18 000 грн! Тобто установка автономного опалювача Eberspacher Airtronic окупиться за 2-3 місяці, а потім не один рік буде приносити чистий прибуток.

Якщо ж на автомобілі встановлений рідинний обігрівач, споживання палива може скласти від 8 до 12 літрів за ніч.

Мінусом тут є також порівняно велике споживання електроенергії, тому що працює помпа системи охолодження, вентилятор «печі», вентилятор обігрівача, паливний насос і періодично включається свічка. Головне правило використання таких опалювачів: «ніч грієш - день їдеш». Інакше акумулятори автомобіля не будуть нормально заряджені і замінити їх доведеться набагато раніше.

Повітряний автономний обігрівач нового покоління Eberspacher Airtronic споживає від 0,1 до 0,25 л пального за годину роботи, тобто за ніч - не більш двох літрів. До того ж даний обігрівач споживає значно менше електроенергії, ніж рідинний - від 10 до 34 Вт,

Переваги професійного сервісу

Як показує практика, багато автовладеци переконані, що спеціалізований сервіс обходиться занадто дорого і звертатися туди не вигідно. Адже нові деталі коштують набагато дорожче реставрованих - за той же вентилятор доведеться викласти півтори тисячі гривень. А хто дасть гарантію, що незабаром після заміни того ж вентилятора не вийде з ладу паливний насос?

Виявляється, на професійному сервісі можуть визначити і це, але тільки за допомогою спеціального діагностичного обладнання. З його допомогою можна, зокрема, протестувати блок управління і дізнатися, скільки годин працював даний обігрівач і скільки ще часу він зможе пропрацювати. Відповідно, можна встановити, що залишився ресурс тих чи інших деталей і замінити їх, не чекаючи відмови. А той же вентилятор можна протестувати як на ресурс, що залишився, так і на нормальну працездатність.

У той же час при ремонті обігрівача, крім заміни тих чи інших деталей, не менш важливо дотримати і технологію ремонту (наприклад, встановити відповідні прокладки, які в ньому використовуються одноразові), і забезпечити тривалу роботу даного пристрою після його ремонту. Адже незважаючи на гадану простоту, обігрівач - досить складний пристрій. Заміна навіть такий простий деталі, як сіточка, вимагає певних знань і навичок. А взявшись за це самостійно, водій може тільки погіршити ситуацію.

Тому і ремонт, та обслуговування обігрівача потрібно робити тільки в тих місцях, де є високий технічний рівень обладнання та де не користуються «беушними» або реставрованими запчастинами. Оскільки тільки такий підхід в результаті буде економічно вигідним.

Точно так же економічно набагато вигідніше встановити в кваліфікованому сервісному центрі новий обігрівач з гарантією, ніж купувати і встановлювати якийсь мотлох у «кулібіних».

Природно, в даному випадку мова йде або про первинної установці кабінних опалювачів ( «фенів») на вантажівки, де спочатку їх не було, або про заміну обігрівача, який виробив свій ресурс. Адже в останньому випадку вартість робіт по його реставрації буде наближатися до вартості нового обігрівача. І якщо в обігрівач вже вийшли з ладу дорогі ключові елементи (вентилятор, блок управління або котел), його в усіх відношеннях вигідніше замінити на новий, а не ремонтувати чи реставруючи несправні деталі, то чи замінюючи їх на нові. Особливо, якщо цього опалювачу понад шість років. До речі, за німецькими законами, котел обігрівача повинен проходити омологацию кожні 10 років. В іншому випадку експлуатувати його не можна. А тому якщо опалювачу вже більше семи років, його ремонт економічно невиправданий.

Відрізнити кваліфікований сервісний центр не складно. У ньому, перш за все, повинні бути сертифікати від виробників відповідних опалювачів, що підтверджують, що персонал пройшов необхідне навчання і має право ремонтувати опалювачі тієї чи іншої марки.

Також тут має бути необхідне діагностичне обладнання з відповідним програмним забезпеченням. І, звичайно ж, в такому сервісному центрі використовують тільки оригінальні нові деталі і не пропонують реставрувати ті чи інші елементи замість їх заміни на нові. І можуть дохідливо пояснити, чому цього не будуть робити, хоча сервісного центру подібні ремонти, теоретично, більш вигідні. Адже при подібних ремонтах за три роки людина виплачує вартість нового обігрівача, продовжуючи користуватися старим, який може вийти з ладу в будь-який момент.

До речі, всі ці вимоги на сьогоднішній день сповна відповідає київське підприємство «Тахосервіс», де, зокрема, є унікальне обладнання, що використовує настільки ж унікальне програмне забезпечення для діагностики блоків управління опалювачів, аналогів якому в Україні просто немає. А дозволяє отримати докладну інформацію про обігрівач і зробити його ремонт таким чином, що він буде безвідмовно служити ще довгий час.

І, звичайно ж, професійний сервіс повинен мати великий склад запчастин, з усіма необхідними деталями. Наприклад, на складі підприємства «Тахосервіс» є 100% оригінальних ходових запчастин на основні опалювачі для всіх автомобілів.

Розрахунок палива в простою





Telegram Viber Facebook
(050)388-48-80 (067)539-89-89 Карта
© ТахоСервіс 2020
Tahoservice YouTube channel Tahoservice Facebook channel